Og lad os sige med det samme, at stoltheden er stor i en sæson, hvor man som klub tog en masse nye spændende skridt i en retning, hvor oplevelsesøkonomi og sportslig konsolidering skal gå hånd i hånd.
Med det in mente må man bare understrege at det har været en særdeles stærk sæson, hvor klubbens 75 års jubilæum smukt tegnede et billede af en klub i en rivende udvikling. En udvikling, hvor man først og fremmest ville gå mod strømmen og de kedelige tendenser der viste sig efter corona tiden. Det var med stor modstand over for udviklingen globalt på blandt andet faldende tilskuertal. Dette har en lang og sportslig succesrig sæson i den grad gjort til skamme, hvor den seneste halvdel af sæsonen hos Herning Blue Fox har været med mange udsolgte kampe og hvor abonnementssalget er steget med mere end 300% ift. det forventede.
Blue Fox’ Marketingschef Cliff Skov Olesen glæder sig over udviklingen, og lover at man endnu har meget at glæde sig til. ”Stemningen og oplevelsen på Kvik Hockey Arena har i denne sæson været i særklasse. Der har været indført en masse nye tiltag, som både er blevet taget godt imod, men som også er blevet et indbegreb af hele oplevelsen, når man er til en Blue Fox kamp. Hele den samlede oplevelse naturligvis krydret med store sportslige præstationer har eskaleret interessen for ishockeyen igen i Herning. Mest glædeligt i den sammenhæng er i øvrigt, at interessen breder sig ud over et stort geografisk område, så det tegner godt”, lyder det fra marketingschefen som slutter.
"Til den kommende sæson er der endnu flere spændende tiltag på vej, hvor vi håber at bringe oplevelsen indenfor sportsbranchen – og ikke bare ishockey – til et nyt helt plan set med både danske og europæiske øjne, men mere om dette når den nye sæson starter.”
Rent sportsligt har klubben været nødsaget til at arbejde på et generationsskifte på danskersiden, hvor flere af de lokale legender så småt har spillet deres sidste kampe. Det har krævet en stor arbejdsindsats på et marked hvor der er kraftige begrænsninger i udvalget. Men en stærk danskerstamme er bare en vigtig grundsten i sammensætningen af et hold der gerne vil spille med helt fremme.
”Vi har været gennem en lang og spændende proces, hvor vi har snakket med mange spændende danske spillere. Udgangspunktet med de danske spillere vi har fra den netop afsluttede sæson er rigtigt stærkt, men der har været en overvældende interesse fra hele ligaen, så det ser rigtigt godt ud ift. transformationen vi er igennem med et uundgåeligt generationsskifte”, fortæller Blue Fox’ Sports Manager Daniel Nyegaard.
Og netop det, at opbygningen af fremtidens Blue Fox mandskab tegner så lyst er ingen tilfældighed ifølge Blue Fox direktør Torben Skovsgaard. ”Selvom det efterhånden er nogen tid siden vi har stået med guldhjelmene på, så er Blue Fox brandet uforandret stærkt. Mange af de spillere vi er i kontakt med, kommer som udgangspunkt med stor interesse i en snak med os alene på baggrund af, at det er Herning Blue Fox der udviser interessen. Det fortæller blot noget om den store historie og konsolidering der ligger bag vores klub”, fortæller Blue Fox direktøren.
”Vi er i en konstant dialog med vores spillere om hvilken retning vi som klub og hold gerne vil i, og involveringen og lysten til at være med omkring den rejse er fantastisk fra vores spillere, danskere som imports faktisk, hvor alle byder ind. Det gør det også nemmere at træffe de valg der synes rigtige, for at vi samlet får Herning Blue Fox hen mod det endegyldige mål. Det grundlag sammen med en sportslig større optimering, og at vi nu lykkedes med i dette transfervindue at styrke vores danskerstamme betragteligt, gør at vi tillader os at se rigtigt lyst på fremtiden”, slutter Torben Skovsgaard.