Endnu engang stod ishockeyfamilien sammen og samlede ind til et godt formål. Samtlige arenaer var i en uge præget af støtten til KNÆK CANCER

Har man som tilskuer været til ishockey i uge 43 har været umuligt at komme udenom den fremragende opbakning, Metal Liga-klubberne har givet til KNÆK CANCER-kampagnen, der sluttede med det store indsamlingsshow lørdag aften på TV2.

Her blev Metal Ligaens foreløbige beløb på 362.298 kroner vist på skærmen, og det beløb er i løbet af de seneste dage steget til slutbeløbet på 382.127 kroner.

Det er sket via indsamlinger omkring kampene, og samtlige Metal Liga-hold har også spillet i specielle KNÆK CANCER-trøjer i forskellige modeller.

De helt unikke og flotte trøjer har sidenhen været på auktion og har været meget populære. Hele overskuddet fra trøjesalget og indsamlingen er gået ubeskåret til KNÆK CANCER-kampagnen.

Beløbet betyder, at Metal Ligaen i de seneste tre sæsoner nu kommer tæt på at have indsamlet halvanden million kroner til KNÆK CANCER, og det er en stolt kommerciel chef for Metal Ligaen, Thomas Bjuring, der gør status efter kampagnen.

- Det er endnu et bevis på, at Metal Liga-klubberne og dansk ishockey kan stå sammen om at samle ind til et godt formål. Kampen mod Cancer er af største vigtighed og en kamp, som Metal Ligaen meget gerne vil være med at kæmpe. Vi er gået til stålet for et godt formål, og vi gør det meget gerne igen. Det er en stor ære at samle så store beløb ind sæson efter sæson, siger han.

Metal Ligaen var tidligere på sæsonen involveret i VeteranMatch-kampagnen, hvor danske veteraner blev hyldet i arenaerne og flere steder fik mulighed for at ”jobmatche” i forbindelse med ishockey, håndbold og fodbold på højeste niveau.

Samtidig har flere Metal Liga-klubber individuelle kampagner i gang i løbet af sæsonen til fordel for forskellige gode formål.

- Metal Liga-klubberne tager et stort socialt ansvar i løbet af en ishockeysæson, og jeg vil meget gerne takke både klubledere, trænere og spillere og ikke mindst de mange fans, der bakker op, for en stor og målrettet indsats, siger kommerciel chef Thomas Bjuring.


Topkamp, fadølsfest og snevejr i Herning Blue Fox indgår merchandise samarbejde med lokalt firma